Saturday 30 July 2011

ผลิตภัณฑ์ล้างพิษและฟื้นฟูเซลล์ตับ

High Strength มิลล์ทิสเทิล 3200 มิลิกรัม จำนวน 90 แคปซูล

 

ช่วยล้างพิษ ฟื้นฟูและป้องกันตับ ช่วยเร่งขับสารพิษที่ตกค้างในร่างกายและจากการถูกทำลายเนื่องจากสาเหตุต่าง ๆ   เช่น มลภาวะเป็นพิษ สารพิษจากสารเคมีและการบริโภค

ประโยชน์ต่อสุขภาพ

  • มีฤิทธ์ิต้านอนุมูลอิสระ ทำหน้าที่ป้องกันและลดการทำลายตับจากสาเหตุความเครียด การสูบบุหรี่และดื่มสุรา 
  • ช่วยป้องกันการเมาค้างและป้องกันตับจากแอลกอฮอล์ได้
  • ป้องกันและรักษาตับ ช่วยให้ตับมีสมรรถภาพที่ดีขึ้น
  • ป้องกันเซลล์ตับจากการถูกทำลายจากสารพิษและเชื้อโรค 
  • วิตามินดี บี6  ช่วยให้การทำงานของระบบประสาทเป็นปกติและมีประสิทธิภาพ
  • ช่วยฟื้นฟูตับจากความเสียหายที่เกิดจากพิษที่สะสมในตับและพิษที่เราได้รับในชีวิตประจำวัน
  • ช่วยบำรุงเซลล์ตับให้แข็งแรงเพื่อทำงานได้อย่างมีประสิทธิภาพ
  • ช่วยให้ตับสังเคราะห์กลูต้าไธโอนได้มากขึ้น เพื่อให้กำจัดสารพิษประจำวันได้อย่างมีประสิทธิภาพ
  • กำจัดไขมันออกจากระบบทางเดินอาหารและกระแสเลือด และปรับให้ตับและถุงน้ำดีทำการกำจัดไขมันตกค้างได้ดียิ่งขึ้น
**** เหมาะสำหรับผู้ที่ดื่มสุราจัด หรือ ผู้ที่สูบบุหรี่จัด

มิลล์ทิสเทิล

Milk Thistle ( มิลค์ทิสเทิล )






Milk Thistle หรือ St Mary's Thistle มีชื่อวิทยาศาสตร์ว่า Silybum marianum (L.) Gaertn. เป็นพืชที่มีถิ่นกำเนิดอยู่​ในแถบเมดิเตอร์เรเนียน และถูกนำไปแพร่หลายในยุโรป อเมริกาเหนือและอเมริกาใต้ ก้านและใบอ่อนนิยมใช้ทำสลัด​ ส่วนที่มีการนำมาใช้เพื่อป้​ องกันและรักษาโรคคือเมล็ด มีสารสำคัญคือ Silymarin ซึ่ง Silymarin ประกอบด้วยสาร Flavanolignans หลายชนิด เช่น Silybin Silychristin และ Silydianin เป็นต้น ในประเทศเยอรมัน ใช้เมล็ดในการรักษาอาการดีซ​่าน อาการผิดปกติของตับและน้ำดี​ ตับอักเสบและโรคริดสีดวงทวา​ร จากหลักฐานทางคลินิกพบว่า สารสกัดจาก Milk Thistle ที่มีองค์ประกอบหลักเป็น Silymarin สามารถรักษาโรคตับอักเสบได้​ โดยที่ Silymarin มีฤทธิ์ต้านอนุมูลอิสระ และมีฤทธิ์ในการป้องกันตับ ดังรายละเอียดต่อไปนี้

  1. ฤทธิ์ต้านอนุมูลอิสระ 1.1 Silybin และ Silydianin สามารถยับยั้งการสร้าง Superoxide และ Hydrogen peroxide ในเม็ดเลือดขาว 1.2 Silybin ช่วยเสริมฤทธิ์ในการขจัดอนุ​มูลอิสระของเอ็นไซม์ Superoxide dismutase และ Glutathione peroxidase ในเม็ดเลือดแดง 
  2. เพิ่มปริมาณ Glutathione ซึ่ง Glutathione เป็นสารที่ร่างกายสร้างขึ้น​เพื่อช่วยขจัดสารพิษ 
  3. ฤทธิ์ในการควบคุมการซึมผ่าน​ของเซลล์เมมเบรนและเพิ่มควา​มคงทนของเซลล์ต่อการบาดเจ็บ​จากภายนอก4. ฤทธิ์ในการเพิ่มการสังเคราะ​ห์ Ribosomal RNA และ โปรตีน ทำให้เกิดการสร้างเซลล์ใหม่​ 5. ฤทธิ์ต้านอาการอักเสบ Silybin Silychristin และ Silydianin สามารถยับยั้งการสร้าง Prostaglandins (ศึกษาในหลอดทดลอง)6. ฤทธิ์ในการปกป้องตับจากสารพ​ิษ พบว่าสารสกัดจาก Milk Thistle ที่มีสาร flavanolignans เป็นองค์ประกอบหลัก สามารถลดความเป็นพิษต่อเซลล​์ของ Carbon tetrachloride และ Galactosamine (ศึกษาในหลอดทดลอง) นอกจากนี้การทดลองในสัตว์ยั​งพบว่า Silymarin และ Silybin ยังสามารถปกป้องตับจากการได​้รับสาร Ethanol, Paracetamol, Lanthanides, FV3 virus, โลหะหนัก และ Thioacetamide นอกจากนี้ Silymarin ยังสามารถใช้ในการป้องกันแล​ะรักษาในกรณีที่ได้รับเห็ดพ​ิษบางชนิด เช่น Amanita phalloides โดยป้องกันไม่ให้สารพิษจากเ​ห็ดจับกับเซลล์ตับ และป้องกันการแทรกซึมผ่านขอ​งสารพิษสู่เซลล์ตับ และยังพบว่า Silymarin สามารถป้องกันตับถูกทำลายจา​กเชื้อ Plasmodium berghei ได้

การทดลองในคนสุขภาพดีเมื่อใ​ห้รับประทานผลิตภัณฑ์ Silymarin 3 ชนิดพบว่าประมาณ 20-50 % ของ Silymarin สามารถดูดซึมเข้าสู่ร่างกาย​ และประมาณ 80 % จะขับออกทางน้ำดี นอกจากนี้พบว่าสารกลุ่ม Flavanolignans จะสะสมอยู่ที่ตับและน้ำดี

การทดสอบความเป็นพิษ พบว่า Silymarin มีความเป็นพิษต่ำ เมื่อให้ในขนาด 20 ก/กก ในหนู และ ในขนาด 1 ก/กก ในสุนัขพบว่าไม่ทำให้สัตว์ท​ดลองตาย และ ไม่พบอาการไม่พึงประสงค์ และการศึกษาความเป็นพิษเรื้​ อรังพบว่าการให้ Silymarin ในขนาด 100 มก/กก ในสัตว์ทดลอง เป็นเวลา 16-22 สัปดาห์ ปรากฏว่าไม่พบอาการพิษ และ ไม่เป็นพิษต่อทารกในครรภ์ (teratogenic effect) Silymarin สามารถยับยั้งการเจริญเติบโ​ตของเซลล์มนุษย์และทำให้ DNA ถูกทำลายได้เมื่อได้รับในขน​าดที่สูงมาก

อาการไม่พึงประสงค์ การศึกษาในผู้ป่วยมากกว่า 3,500 คน พบว่าเพียงแค่ 1 % พบอาการไม่พึงประสงค์ซึ่งส่​วนใหญ่จะมีปัญหาเกี่ยวกับระ​บบทางเดินอาหาร การรับประทานผลิตภัณฑ์ของ Milk Thistle พบว่ามีฤทธิ์เป็นยาระบายอ่อ​นๆ
สำหรับอาการไม่พึงประสงค์ชน​ิดอื่นมีดังนี้

กรณี ศึกษาที่ 1 มีรายงานที่ผู้ป่วย 1 ราย ทานสารสกัด Milk Thistle แล้วเกิดอาการแพ้แบบ Anaphylactic Shock ผู้ป่วยรายนี้มีประวัติการแ​พ้ Kiwi fruit แบบ immediate type allergy มาก่อน
กรณี ศึกษาที่ 2 มีรายงานที่ชายชราอายุ 54 ปีดื่มชา Milk Thistle แล้วเกิดอาการบวมที่หน้า บวมที่เยื่อบุช่องปาก กดการหายใจ หลอดลมบีบเกร็ง ความดันลดลง เมื่อทำ skin prick test พบว่าผู้ป่วยรายนี้เกิดอากา​รแพ้แบบ immediate type reaction ต่อสารสกัดจากเมล็ดของสารสก​ัดจากเมล็ดของ Milk Thistleในประเทศไทยมีการขึ้​นทะเบียน Silymarin ในรูปแบบยาแผนปัจจุบัน ซึ่งมีข้อบ่งใช้ดังนี้

ช่วยให้ตับมีสมรรถภาพที่ดีข​ึ้นในโรคของตับต่อไปนี้
1. ตับอักเสบชนิดเฉียบพลัน
2. โรคตับแข็ง โรคไขมันสะสมในเนื้อตับ โรคตับอักเสบชนิดเรื้อรัง
3. ตับเสื่อมเนื่องจากสารพิษ

ขนาดและวิธีใช้ โดยทั่วไปผู้ใหญ่รับประทานค​รั้งละ 140 มก วันละ 3 เวลา หลังอาหาร หรือ ตามแพทย์สั่งในรายที่มีอากา​รดีขึ้นแล้วหรือโรคไม่รุนแร​งรับประทานครั้งละ 70 มก วันละ 3 เวลา หลังอาหาร หรือตามแพทย์สั่ง


โดย : ภก.ดร. ฉัตรชัย วัฒนาภิรมย์สกุล


เอกสาร อ้างอิงMills S. and Bone K. 2000. Principles and practice of phytotherapy: modern herbal medicine. Churchill Livingstone, Edinburgh. pp. 553-562.



Link: 
Milk Thistle

Monday 4 July 2011

บทสวดมนต์ (ภาษาอังกฤษ)

Buddhaguna Katha
First, start your chanting with the Vandana, then follow by Ti-Sarana, Tiratanamusarana Katha ( Itipiso ), Putthajayamangkalakatha ( Pahung ), Jayaparittang ( Mahakaruniko ), Sumangkalakatha ( Pawat Tusap ), Katha Puthakun

Vandana
Namo Tassa Bhagavato Arahato Sammasambuddhassa (Repeat 3 Times)

Buddham saranam gacchami
Dhammam saranam gacchami
Sangham saranam gacchami

Dutiyampi Buddha saranam gacchami
Dutiyampi Dhammam saranam gacchami
Dutiyampi Sangham saranam gacchami

Tatiyampi Buddham saranam gacchami
Tatiyampi Dhammam saranam gacchami
Tatiyampi Sangham saranam gacchami

Tiratanamusarana Katha ( Itipiso )
Buddhtang Chivitang yawa nipannang sarang gacchami
Itipi So Phakawa Arahang Samma Samputtho Vitcacaranak Sampanno Sukato Lokavitu Anuttaro Purisatammasarathi SatthaTayvamanusanang Puttho Phakavatik.

Dhammang Chivitang yawa nipannang sarang gacchami
Savakato Phakawata Thammo Santitthiko Akaliko Ayhikpassiko Opaknakyiko Patcattang Vaythitappo Vinyuhiktik

Sanghang Chivitang yawa nipannang sarang gacchami
Supatipanno Phakavato Savakasangko, Ucukpatipanno Phakavato Savakasango Yayakpatipanno Phakavato Savakasango, Samicikpatipanno Phakavato Savakasangko Yathithang: Cattarik Puriksayukanik Atthak Puriksapukkala, Aysak Phakkavato Savakasangko, Ahukneyyo Pahukneyyo Thakkhineyyo Ancaklikaraniyo Anuttarang Punyakkhaytang Lokassaktik.

Putthajayamangkalakatha ( Pahung )
Pahung Sahassama Phinim Mitasa Vutthantang,
Krimay Khalang Utitakho Rasasay Namarang,
Tana Titham Mavitthina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Mara Tiray Kamaphiyut Cittasap Paratting,
Khoram Pana Lava Kamakkhamma Thadthayakkang,
Khanti Sutan Tavithina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Nala Kiring Kacavarang Atimat Tapphutang,
Tavat Kicak Kamasani Vasuta Runantang,
Mettam Pussay Kavitthina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Ukkhit Takkhak kamatihat Thasutta Runantang,
Thavan Tiyo Canapathang Kulima Lavantang,
Itthi Phisang Khatamano Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Katava Nakat Thamtarang Iva Kapphiniya,
Cincaya Tutthavacanang Canaka Yamachey,
Santayna Somavithina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Sakcang Viha Yamatisak Cakkava Takaytung,
Vata Phiro Pitamanang Atian Thaphutang,
Panya Pati Pacalito Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Nanto Panan Taphucakang Viputthang Mahitthing,
Puttaynat Thayrakphucakayna Tama Payanto,
Itthu Patay Savitthina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Tukka Hatit Thiphucakayna Sutattha Hatthang,
Prammang Visut Thijuttimit Thipaka Phithanang,
Yana Katay Navithina Cittava Muninto,
Tantay Casa Phavatu Te Cakyamang Kalanik.

Eta Piput Thacayamang Kala Attha Katha
Yo Va Cano Tinatinay Saratay Matanti,
Hitava Nanay Kavivithani Cupat Thavani,
Mokkhang Sukhang Athikmeiya Naro Sapanyo.

Jayaparittang ( Mahakaruniko )
Mahaka Runiko Natho Hitayak Sappapa Ninang
Puray Tava Parami Sappha Pato Sampo Thimut Tamang.
Aytay Nasak Cakvakjay Nak Hotu Te Jayamang Kalang.
Cakyanto Pothiya Mulay Sakyanang Nantivat Thano
Ayvang Tavang Vicayo Hohik Cayassuk Cakyamang Kalay
Aparak Citapallang Kay Sissay Pathavipok Kharay
Aphisaykay Sappah Puttha Nang Akkap Patto Pamo Tatik.
Sunak Khattang Sumang Kalang Supaphatang Suhut Thitang
Sukhano Sumut Hutto Cak Suyitthang Pramhama Carisuk.
Patak Khinang Kayak kammang Vaca Kammang Patak Khinang
Patak Khinang Mano Kammang Panithi Tay Patak Khina
Patak Khinanik Katava Nak Laphan Tathay Patak Khinay.

Sumangkalakatha ( Pawat Tusap )
Pawat Tusap Pamang Kalang Rakkhan Tusap Patay Watta
Sappah Puttha Nuphavaynak Satha Sotthi Pawan Tu Te
Pawat Tusap Pamang Kalang Rakkhan Tusap Patay Watta
Sappah Thamma Nuphavaynak Satha Sotthi Pawan Tu Te
Pawat Tusap Pamang Kalang Rakkhan Tusap Patay Watta
Sappah Sangka Nuphavaynak Satha Sotthi Pawan Tu Te

Katha Puthakun
Itipi So Phakawa Arahang Samma Samputtho Vitcacaranak Sampanno Sukato Lokavitu Anuttaro Purisatammasarathi SatthaTayvamanusanang Puttho Phakavatik.

(Repeat Khat Puthakun your age + 1 times. Eg I'm 20, I'll repeat it for 21times.)

Sabbe satta sukhi hontu
Avera hontu
Abbayapajjha hontu
Anigha hontu
Sukhi attanam pariharantu

Pattidana (Transfer of Merit)
Idam me matapitunam hotu Sukhita hontu matapitaro
Idam me natinam hotu Sukhita hontu natayo
Idam me gurupajjhayacariya nam hotu Sukhita hontu gurupajjhayacariya
Idam sabba devanam hotu Sukhita hontu sabbe deva
Idam sabba petanam hotu Sukhita hontu sabbe peta
Idam sabba verinam hotu Sukhita hontu sabbe veri
Idam sabba sattanam hotu Sukhita hontu sabbe satti

Some of you may think that this is too long for you. But think, good effort produce good results, do this prayer with good concentration and mindfulness and you'll see the difference if you do it constantly for > 3months.


Buddhaguna Translation
Vandana (Homage)
Honour to Him,the Blessed One,the Worthy One,the fully Enlightened One.

Ti-Sarana (The Three Refuges)
I go to the Buddha as my refuge.
I go to the Dhamma as my refuge.
I go to the Sangha as my refuge.

For the second time I go to the Buddha as my refuge.
For the second time I go to the Dhamma as my refuge.
For the second time I go to Sangha as my refuge.

For the third time I go to the Buddha as my refuge.
For the third time I go to the Dhamma as my refuge.
For the third time I go to Sangha as my refuge.

Salutation To The Buddha
Such indeed is that Blessed One,Exalted, Omniscient, endowed with knowledge and virtue, Well-gone, knower of the worlds, a Guide incomparable for the training of individuals, Teacher of gods and men, Enlightend and Holy.

Saution To The Dhamma
Well-expounded is the Dhamma by the Blessed One to be self-realized; with immediate fruit; inviting to come and see; capable of being enterd upon; to be attained by the wise,each for himself.

Salution To The Sangha
Of good conduct is the Order of the Disciples of the Blessed One. Of upright conduct is the Order of the Blessed One. Of wise conduct is the Order of the Blessed One. Of dutiful conduct is the Order of the Blessed One.

This Order of the Disciples of the Blessed One namely , these Four Pairs of Persons,the eight types of individuals, is worthy of gifts is worthy of hospitality, is worthy of offerings, is worthy of reverential salutation, is an incomparable field of merit for the World.

Putthajayamangkalakatha or Pahung (Stanzas of Victory)
Creating thousand hands with weapons armed, was Mara seated on the trumpeting,ferocious elephant Girimekhala. Him, together with his army, did the Lord of Sages subdue by means of generosity and other virtues. By the grace of which may joyous victory be mine.

More violent than Mara was the indocile obstinate demon Alavaka, who battled with the the Buddha throughout the whole night. Him, did the Lord of Sages subdue by means of His patience and self-control, By the grace of which may joyous victory be mine.

Nalagiri, the king elephant, highly intoxicated, was raging like a forest fire and was terrible as a thunder-bolt. Sprinkling the waters of loving-kindness, this ferocious beast,did the Lord of Sages subdue. By the grace of which may joyous victory be mine.

With lifted sword,for a distanced of three leagues, did wicked Angulimala run. Him,did the Lord of Sages subdue by His psychic powers. By the grace of which may joyous victory be mine.

Her belly bound with faggots, to simulate the biness of pregnancy Cinca, with harsh words made foul accusation in the midst of an assemblage. Her, did the Lord of Sages subdue by His serene by His serene and peaceful bearing. By the grace of which may joyous victory be mine.

Haughty Saccaka, who ignored truth, was like a banner controversy, and his vision was blinded by his own disputations. Lighting the lamp of wisdom, him, did the Lord of Sages subdue. By the grace of which may joyous victory be mine.

The wise and powerful serpent Nandopananda, the Noble Sage got subdued by psychic powers through his disciple con-Thera Moggallana. By the grace of which may joyous victory be mine.

The pure, radiant, majestic Brahma, named Baka, whose hand was grievously held by the snake of tenacious heresies, did the Lord of Sages cured with His medicine of wisdom. By the grace of which may joyous victory be mine.

The wise one, who daily recites and earnestly remembers these eight verses of joyous of the Buddha, will get rid of various misfortunes and gain the bliss of Nibbana.

Jayaparittang ( Mahakaruniko ) (The Victory Protection)
The Lord greatly compassionate for the welfare of all living beings Having fulfilled all the perfections attained by himself the highest Bodhi: by the speaking of this truth, may you be blessed with victory. Victorious at the Bodhi-tree' root.

He who increased delight for the Sakyans, thus may victory be yours May you win the blessing of victory. In the undefeated posture upon The exalted holy place having the consecration of all the Buddhas He rejoices in the best attainment. A good time ,an auspicious time, a good dawn, a good morning, a good instant, a good moment( when ) well-given( are things ) to brahmacaris, (when) bodily kamma is righteous, and righteousness is verbal kamma, ( when ) mantal kamma is righteous, righteousness are their aspirations. These righteousness having been done one gains the gosl by righteousness.

May all blessings accrue. May all devas protect you. By the glory of all Buddhas may security ever be yours!
May all blessings accrue. May all devas protect you. By the glory of all Truth's Laws may security ever be yours!
May all blessings accrue. May all devas protect you. By the glory of all Saintly Disciples may security ever be yours!

Salutation To The Buddha
Such indeed is that Blessed One,Exalted, Omniscient, endowed with knowledge and virtue, Well-gone, knower of the worlds, a Guide incomparable for the training of individuals, Teacher of gods and men, Enlightend and Holy.

Pattidana Transference of Merit
May this merit accrue to my mother and my father, May they be happy.
May this merit accrue to all my relatives; may they be happy.
May this merit accrue to my teachers and my preceptor; may they be happy.
May this merit accrue to all gods; may they be happy.
May this merit accrue to all hungry ghosts; they be happy.
May this merit accrue to all enemies; may they be happy.
May this merit accrue to all beings; may they be happy.


Benefits of chanting Buddhaguna (Itipiso included)
The Advantages of Chanting Buddhaguna by Phra Dhebsinghaburajarn and English version by Dr. Suchitra Ronruen
Chanting the holy stanzas is the way of life. A person who chants every day will be good and prosperous. He will be able to share this merit to his friends and to all beings.

May you and your family members chant every day for your well - being,rich of fortune,happiness and wisdom.

You should advise your children to chant every night before they go to bed. If they do this with firm faith, these benefits should be expected. They are :

1. They will have good discipline.

2. They won't argue with their parents but will be obedient and respectful.

3. When they are grown up,they will be good members of society as well as good citizens of the nation.

4. He who chants every day will lead a good, prosperous,rich,smart and intellectual life.He will get all good things he wishs.

Try it for 3months and you'll see the result. For worst, you'll be just wasting your time. But if it works then it'll be your asset for life. FYI.Itipiso is actually part of Buddhaguna.

The Advantages of Chanting Buddhaguna

Buddhaguna ( worshipping the Enlightened one ), I have discovered that when some people are foretold by a fortune-teller that they have bad luck and something should be done to eradicate that bad luck. Which the help of mindfulness, a thought arises in my mind that it's much better to chant Buddhaguna than to get advice from a fortune-letter .I then tell my disciples to follow this idea and it works well.

The chanting begins with Namo tassa bhagavato ...., Refuges, Buddhaguna, Dhammaguna, Sanghaguna, Bahum and Mahakaruniko. After that ,chant only Buddhaguna as many times as your age plus one. Suppose you are 40, then chant Buddhaguna 41 times and if you are 35, then chant Buddhaguna 36 times.

There was a fifty-one-year-old Christian widow who was a millionairess and had only one son. This widow possessed lots of lands in Lad Prao and Klong San-sab. Her son was not keen in learning and she sent him to study in U.S.A. The son was not interested in his studies.He spent three years there as a playboy and often wrote to his mother to send him money, lying to her that he nearly finished his studies. From time to time,the son deceived his mother to send him one hundred thousand,then five hundred thousand and so on.

The mother did not know what to do ,she then went to a fortune-teller to have him ridden her of her bad luck. She paid lots of money to the fortune-teller ,hoping that he would help her son to finish his studies.She also went to other fortune-tellers but none of them could solve her problem though she had paid them a lot. She was very nervous and could neither eat nor sleep

Fortunately, a man from Singburi who was one of her employees knew and asked for my help. At that time I didn't know that she was a Christian and when I saw her face I knew that her son would finish his M.A. and would continue a Ph.D. But why couldn't he finish his B.A. I wondered.

I suggested to her to chant Buddhaguna 52 times every night but she said she couldn't because she was a christian.That day she left the monastery hopeless.

She came back again after four or five months had passed. This time she came alone and confessed that " Luang Poh, I will follow your advice ". I then told her to buy a chant book but she refused. Her reason was that any Christian could not keep the chant book in the house. She requested me to write the words of chant for her. I had to write the chant words of Buddhaguna, Dhammaguna, Sanghaguna, Bahum and Mahaka for her. She still said, " I can't chant in the chanting hall because I am not a Buddhist." I suggested that she could chant in her bed by counting pieces of matches for the 52 times of chanting. Having finished chanting she should transfer merit to her son. I forbade her to scold him and suggested that she must wish him happiness and successs in his studies.

For three months she had followed my suggestion. She could remember all the words she chanted and there were two advantages she got .

First, her nervousness had gone. She became mindful and could eat and sleep. When she was happy , she began to transfer merit to her son in U.S.A. After six months of chanting, the son got that merit. The day he got it he had a serious accident. The car he was driving crashed on the electric distribution pole. His friends who sat in the back seat were thrown out of the car but none of them got hert. Only he who was in the car, was hurt. The electric distribution pole had fallen down (and he had to pay lots of money for this accident ).

The driver was unconscious and was sent to the ICU room. Fortunately, one of his cousins was a doctor in U.S.A. He came to see him at the hospital. The doctors reportd to the cousin that the patient should be dead.

On the following day he became conscious and felt seriously hurt. Tears filled his eyes when he thought of his mother. I notice that when someone is in trouble, he usually thinks of his mother but when h is happy with his friends ,the mother is absolutely forgotten.

Secoundly, the son missed his mother a lot .He was sorry that how unhappy would she be if she had known that her son did not finish his studies. He then determined that he would try to finish his studies as soon as he recovered.

Finally, he came back to Thailand and his mother brought him to meet me. He revealed what happened to him. After he had got well, he chanted every day and also went to practise vipassana meditation at Thai Temple in U.S.A. He could finish his B.A. as well as an M.A. and I knew that he would finish his Ph.D. in the future.

I then conclude that whenever someone is in trouble, he will think of his mother and perceive the Dhamma. That widow's son said to me " Venerable sir, I never missed my mother during three or four years while I was in U.S.A But when I was in hospital, I missed her so much." The mother told her son that it was I who helped him. He then had faith in me and I told him if he believed me , he should have his hair cut I then postulate that when someone is in bad luck, he should chant Buddhaguna.